درمان درد لاله گوش چیست

درد لاله گوش ,درد لاله گوش نشانه چیست,درد لاله گوش هنگام خواب,درد لاله گوش چیست,درد لاله گوش از چیست,درد لاله گوش در خواب,درد لاله گوش سمت راست,درد لاله ی گوش,درد پشت لاله گوش,درمان درد لاله گوش,علت درد گرفتن لاله گوش هنگام خواب,علت درد لاله گوش چیست,درمان درد لاله گوش چیست,دلیل درد لاله گوش چیست,درد در لاله ی گوش

درد لاله گوش

توضیحاتی در مورد درد لاله گوش

ما باید توجه ویژه ای به تغییراتی که در بدن رخ می دهند، به ویژه اگر قابل مشاهده باشند، داشته باشیم زیرا به طور معمول نشانه ای هشدار دهنده از مشکلات سلامت جدی هستند که درون بدن رخ می دهند. حتی گوش های ما می توانند برخی مشکلات سلامت را آشکار سازند یا آنها را پیش بینی کنند. گوش های ما از زمانی که متولد می شویم زیاد تغییر نمی کنند، به استثنای اندازه آنها که با افزایش سن بزرگتر می شوند. همه ما از شکل های مختلف گوش برخوردار هستیم و می توان آنها را مشابه با اثر انگشت دانست.

درمان درد لاله گوش

متخصص بعد از بررسی علائم بالینی و مشخص کردن علت درد گوش، درمان مناسب را برای هر بیمار انتخاب می‌کند. این درمان‌ها ممکن است شامل استفاده از قطره‌های گوش، داروها، جرم‌گیری گوش و سایر روش‌ها باشد.

دلیل درد لاله گوش

اگر متوجه شدید گوش های شما به طور مداوم رنگ پریده هستند این شرایط می تواند نشانه ای از کمبود ویتامین C یا ویتامین D باشد. همچنین، گوش های رنگ پریده می تواند نشانه ای از کم آبی بدن باشد.

علت درد لاله گوش

چین و چروک قطری لاله گوش می تواند نشان دهنده خطر بالای ابتلا به بیماری های عروق کرونر باشد.

درد لاله گوش نشانه چیست

گوش‌های ما یک ماده مومی شکل برای محافظت از مجاری گوش تولید می‌کنند. این موم در حالت عادی مدام به طرف خارج گوش حرکت می‌کند و به تدریج از آن خارج می‌شود. اما گاهی اوقات ممکن است یک توده سخت از این موم تشکیل شود و کانال گوش شما را مسدود کند. در این حالت شما احساس می‌کنید که یک یا هر دو گوشتان ناشنوا شده است و می‌تواند شدیداً برایتان آزار دهنده باشد. به خاطر داشته باشید که هرگز نباید سعی کنید موم داخل گوش را با گوش پاک‌کن خارج کنید. زیرا این کار می‌تواند باعث فشرده شدن بیشتر آن به طرف داخل گوش شما شود و کانال گوش را به طور کامل مسدود کند. اگر احساس می‌کنید که جرم گوش باعث درد در گوش شما شده است، باید به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید. ممکن است لازم باشد که متخصص، جرم گوش شما را با فشار آب خارج کند (به این کار شستشوی گوش گفته می‌شود).

دلایل درد لاله گوش

گاهی اوقات یک سرماخوردگی معمولی می‌تواند بدون آنکه هیچ گونه عفونتی در گوش وجود داشته باشد، باعث گوش درد شود. این گوش درد به خاطر مخاط زیادی است که گوش شما در زمان سرماخوردگی تولید می‌کند. مقداری از این مخاط ممکن است در گوش میانی شما تجمع کند و باعث فشار بر پرده گوش و ایجاد گوش درد شود. درمان‌های زیر هم می‌تواند در این مواقع به رفع گوش درد کمک کند: استنشاق بخار آب استفاده از داروی ضد احتقان استفاده از داروی مسکن ساده

ورم و درد لاله گوش

التهاب غضروف گوش بیماری است که در آن غضروف گوش ملتهب شده و باعث تورم، قرمزی و درد گوش خارجی می شود. غضروف های موجود در گوش خارجی، یک حالت فنری دارند و انعطاف پذیری آن ها نوعی خاصیت الاستیکی ایجاد می کند. اگر چه سخت است که به آن استخوان بگوییم ولی این ماده سخت می تواند فرم و ظاهر گوش را تشکیل دهد. با این حال، بر خلاف سایر بافت های بدن مانند پوست و عضله، جریان خون به غضروف کند است. بنابراین زمانی که عضروف ها در بدن آسیب می بینند بیشتر از سایراندام ها برای التیام زمان نیاز دارند. perichondrium (لاله گوش) نام بافتی نرم است که زیر گوش قرار داشته و برای غضروف گوش، خون تامین می کند. اگز این بافت قطع شود غضروف کم کم کوچک شده و می میرد.

درد لاله گوش چیست

گوش درد یا درد گوش, عارضه بسیار شایعی است. این درد بیشتر در کودکان شایع است. علت‌های بسیار زیادی برای گوش درد وجود دارد، اما شایع‌ترین علت آن، عفونت گوش است. عفونت گوش اغلب بدون آنکه به درمان خاصی نیاز داشته باشد، به خودی خود برطرف می‌شود. اما در صورتی که درد گوش بعد از ۵ روز بهتر نشد و یا علائم شدیدتر دیگری در کنار آن به وجود آمد، لازم است به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه نمایید.

درد لاله گوش از چیست

التهاب غضروف در گوش ممکن است به چند دلیل رخ دهد. این دلایل عبارتند از: سوراخ کردن گوش: سوراخ در یک سوم بالای گوش، آن را بیشتر مستعد ابتلا به عفونت های سودوموناس آئروژینوزا و یا استافیلوکوکوس اورئوس می کند. در صورت عدم درمان، این عفونت ها تبدیل به آبسه شده و می توانند فرم غضروف را تغییر دهند و یا حتی از بین ببرند. بریدگی گوش: خراش و یا پارگی در بافت پوست، پس از آلوده شدن می تواند موجب التهاب عضروف گوش شود. آسیب به گوش: ضربه به گوش در صورتی که خون بین غضروف و بافت نرم (لاله گوش perichondrium) تجمع یابد می تواند باعث التهاب گوش شود. آسیب ها از علل شایع گل کلمی شدن گوش هستند. عوارض عمل جراحی: التهاب می تواند نتیجه عمل جراحی مانند عمل های زیبایی و ترمیمی گوش و یا عمل هایی که برای از بین بردن ضایعه های گوش میانی انجام می شود، باشد. Polychondritis: یک بیماری نادر است که در آن غضروف در مناطق مختلف بدن، به ویژه گوش، بینی و راه های هوایی ریه ها، ملتهب می شود. این بیماری بیشتر در افراد ۵۰ الی ۶۰ ساله رخ می دهد اما علت آن ناشناخته است. تشخیص این بیماری از طریق بیوپسی انجام می شود.

درد لاله گوش سمت راست

رنگ گوش های شما می تواند نشان دهنده بسیاری از مشکلات سلامت باشد. همان گونه که پیش از این اشاره شد، گوش های قرمز نشان دهنده مشکلات کلیوی هستند. رنگ قرمز تیره نیز می تواند نشان دهنده از دست دادن حافظه، سردردهای مداوم یا مشکلات مغزی باشد.

علل درد لاله گوش

اگر غضروف گوش شما ملتهب و قرمز شده است، این شرایط می تواند نشان دهنده مواجهه با یک بیماری که به نام پلی کاندرایتیس عود کننده شناخته می شود، باشد، که در حقیقت یک اختلال مزمن غضروف است.قرمزی مداوم گوش ها می تواند نشانه ای از یک مشکل سلامت داخلی مانند بیماری کلیه باشد. 

ویروس درد لاله گوش

درد مکرر گوش می تواند نشان دهنده یک مشکل در دهان شما باشد زیرا مفصل تمپوروماندیبولار که آرواره را به استخوان متصل می کند در مقابل هر یک از گوش ها قرار دارد. این به معنای آن است که اختلالات مفصل فکی گیجگاهی می توانند گوش درد را هنگام جویدن، صحبت کردن یا باز کردن دهان برای مسواک زدن موجب شوند.

راه های درمان درد لاله گوش

قرار دادن کمپرس گرم در قسمت خارجی گوش می‌تواند در کاهش درد مؤثر باشد. فقط توجه داشته باشید که آب به داخل گوش وارد نشود یا پوست گوش از گرما نسوزد! اگر کمپرس گرم کارگشا نبود، شاید کمپرس سرد به کارتان بیاید. قرار دادن کمپرس سرد به مدت ۲۰ دقیقه می‌تواند درد گوش را تسکین دهد. فقط مراقب باشید که گوش‌تان دچار یخ‌زدگی نشود! داروهای مُسکن نیز می‌توانند برای کاهش درد گوش مؤثر باشند. این داروها شامل ایبوپروفن، ناپروکسن و استامینوفن هستند. این داروها با برخی داروهای دیگر تداخل دارویی دارند و می‌توانند عوارض جانبی داشته باشند. بنابراین قبل از مصرف آنها با پزشک مشورت کنید. مقدار مصرف این داروها در نوزادان و کودکان با توجه به وزن‌شان تعیین می‌شود.نحوه‌ی درمان گوش شناگر در بیشتر موارد قطره‌ی تجویزی پزشک در مدت ۷ تا ۱۰ روز باعث بهبود بیمار می‌شود. این قطره‌ها محتوی آنتی‌بیوتیک‌هایی هستند که با عفونت‌ها مبارزه می‌کنند. علاوه بر آن ممکن است این قطره‌ها محتوی استروئید نیز باشند که باعث کاهش التهاب و تورم می‌شود. پس از ریختن قطره در گوش، بیمار باید به مدت ۵ دقیقه سر خود را به سمت مخالف کج کند تا قطره در گوش وی باقی بماند و بیرون نریزد. اگر مسیر کانال خیلی متورم بود، می‌توان گاز استریل را طوری در کانال گوش فرو برد تا قطره بتواند به مکان موردنظر برسد. گاهی ممکن است پزشک آنتی‌بیوتیک خوراکی برای بیمار تجویز کند. همچنین برای چند روز تا زمانی که عفونت کنترل شود، برای بیمار داروهای مسکن تجویز کند. در طول مدت درمان باید کانال گوش خشک نگه داشته شود. به این منظور استفاده از یک پنبه‌ی آغشته به وازلین در هنگام حمام، می‌تواند از ورود آب به گوش جلوگیری کند. 

درمان خانگی درد لاله گوش

از ایبوپروفن و استامینوفن می‌توان برای کنترل تب نیز استفاده کرد. آب بدن‌تان را تأمین کنید و زیاد مایعات بنوشید. رطوبت و بخار می‌تواند به تخلیه‌ی سینوس و گوش کمک کند. روغن زیتون ممکن است در کاهش درد مؤثر باشد. ریختن چند قطره روغن زیتون در کانال گوش‌ می‌تواند دردتان را تسکین دهد. برخی قطره‌های مسکن گوش نیز در کاهش درد مؤثرند. ممکن است روغن‌های گیاهی یا داروهای گیاهی نیز در کاهش درد گوش مؤثر باشند. به این منظور می‌توانید از کسانی که با طب سنتی آشنایی دارند مشورت بگیرید. جویدن یا خمیازه کشیدن در تنظیم فشار گوش میانی مؤثر است. بعضی اوقات صداهای ناگهانی، مثل صدای به‌هم‌خوردن دانه‌های غلات، می‌تواند باعث باز و بسته شدن شیپور استاش شوند و فشار گوش میانی را تنظیم کنند.در هنگام برخاستن یا نشستن هواپیما، مکیدن یک آب‌نبات به تنظیم فشار گوش‌تان در هنگام تغییر ارتفاع کمک می‌کند. اگر احساس پری گوش‌تان در اثر درد سینوس باشد، علاوه بر رطوبت، استفاده از اسپری بینی اکسی‌متازولین نیز می‌تواند در کاهش دردتان مؤثر باشد. حداکثر زمان استفاده از این درمان سه روز است. ولی استفاده از سرم آب‌نمک برای بینی محدودیت زمانی ندارد.

بیشتر بخوانید : التهاب گوش میانی در بزرگسالان ♥ گوش درد و گلو درد ♥ زنگ زدن گوش سمت راست ♥ گوش درد نوزادان در طب سنتی