فروشگاه صحبتعلی

فروشگاه صحبتعلی

فروشگاه صحبتعلی

فروشگاه صحبتعلی

فروشگاه صحبتعلی

دل درد و دل پیچه

دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۴۰ ب.ظ

علت و درمان دل درد و دل پیچه شدید

دل درد,دل درد نوزاد,دل درد شدید,دل درد در کودکان,دل درد در بارداری,دل درد و حالت تهوع,دل دردی,دل درد در نوزادان,دل درد در بارداری,دل درد و اسهال,دل درد نوزاد یک ماهه,دل درد نوزادان در شب,دل درد نوزاد درمان

علت و درمان دل درد و دل پیچه شدید

 

به گزارش بی اس ام اس شکم به حد فاصل بین پرده دیافراگم(زیر ریه‌ها) تا ناحیه ورودی لگن گفته می‌شود و یک حفره تو خالی است که برخی اندام‌های توخالی مثل بخش کوچکی از مری، معده، روده بزرگ و کوچک، کبد، لوزالمعده، طحال و کیسه صفرا در آن قرار دارند.

دردهای شکم دو نوع‌اند:

نوع اول، مثل دردهای معمول ناشی از اسهال، نفخ، دل پیچه و عادت ماهانه خانم‌ها.

و نوع دوم دردهای خطرناک یا جدی است. این دردها خصوصیاتی دارند که با تشخیص آن باید به پزشک مراجعه کرد:

درد بالای شکم و بعد از فعالیت‌هایی مثل ورزش کردن یا بالا رفتن از پله (و همراه بودن آن با تهوع و تنگی نفس)، ممکن است علامت درد قلبی باشد و جهت احتیاط نباید آن را به معده نسبت داد.

دردهای ارجاعی(یعنی بیمار با درد شکم به پزشک مراجعه کرده و بعد از معاینه مشخص می‌شود که درد مربوط به چیست.)

دردهای نفس‌گیر و ناتوان‌کننده که در اثر آن فرد دولا دولا راه رفته و نتواند بخوابد و یا کاری انجام دهد.

بعضی دردها با دردهای کمر و یا عضلانی اشتباه گرفته می‌شوند و معمولاً ناشی از بیماری‌های کلیوی هستند.

بعضی مواقع نیز بخاطر حرکت و یا سرفه، این درد بیشتر می‌شود.

علت و درمان دل درد و دل پیچه شدید

دردهای متداوم، همراه با تب، همراه با خونریزی گوارشی، یبوست مداوم، خون در مدفوع، تغییر رنگ ادرار، حساسیت شدید شکم، یرقان(سفیدی چشم و زردی پوست)، درد زونا، کیست داخل رحم خانم‌ها و یا دردهای عصبی نیز از مواردی هستند که بهتر است با مشاهده‌ی آن‌ها به پزشک مراجعه شود.

سیگار کشیدن و خوردن زیاد قهوه و غذاهای محرک موجب زخم معده می‌شوند.

استرس زیاد نیز باعث بروز دل درد می‌شود.

از کلپوره در بلوچستان، ایران و هندوستان برای رفع درد ناحیه قلب استفاده می‌شود؛ بعلاوه تب‌بر است و از جوشاندۀ گیاه در آب و با خیساندن و یا دم کردۀ آن در آب در موارد سرماخوردگی مصرف می‌شود. در کرمان نیز برای رفع ناراحتی هاضمه و دل‌ درد از آن استفاده می‌کنند.

بهتر است بدانید که اغلب هنگام مصرف برگ سنا ، دل پیچه های جزیی رخ می دهد ولی اگر آن را همراه با تخم گشنیز، گل سرخ و گل ختمی استفاده کنند، از ایجاد دل پیچه جلوگیری می شود.

خاصیت دیگر خرما، خنثی کردن اسید معده است، از آنجا که زیادی اسید معده باعث ترش کردن و دل‌درد می‌شود، در طب سنتی چین برای رفع دل درد ۲ تا ۳ عدد خرمای تازه و له شده را در آب جوش انداخته آن را هم زده و می‌نوشند.

به مقدار مساوی زیره و نعنا و انیسون را بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه به آن اضافه کنید. سپس با عسل خالص آن را شیرین کرده و در موقع دل پیچه و دل درد آن را بنوشید.

طباشیر شادی بخش و مقوی دل و معده و کبد گرم و مسکن التهاب و عطش و قاطع قی و استفراغ صفراوی و اسهال خونی و گرم و حل کننده و خشک کننده رطوبت های سرد سست کننده معده می باشد

کاکوتی معمولا در درمان اختلالات گوارشی نظیر اسهال و دل پیچه نیز کار برد فراوان دارد

دکتر علی زرگری در خصوص فواید این گیاه می گوید: «وارنگ بو» یا «بادرنجبویه» در طب عوام برای مصارفی از قبیل برطرف کردن دل پیچه ناشی از نفخ و تقویت معده به کار می رود و بهتر است بدانید که از مصارف اصلی و ویژگی های خاص آن، آرام کردن اعصاب و تقویت قلب می باشد.

منابع:

تبیان

هفته نامه سلامت

همشهری

دل درد و دل پیچه

  • علی صفری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی