فروشگاه صحبتعلی

فروشگاه صحبتعلی

فروشگاه صحبتعلی

فروشگاه صحبتعلی

فروشگاه صحبتعلی

سکته مغزی

يكشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۴:۲۳ ق.ظ

توان بخشی سکته مغزی: گفتار درمانی

جالب است بدانید که توان بخشی محور درمان عوارض سکته مغزی است. گفتار درمان گران می توانند به افراد برای به دست آوردن مهارت هایشان و مواجه شدن با ناتوانی ها کمک کنند.نتیجه گفتار درمانی در هر بیمار متفاوت می باشد. برای افرادی که توانایی سخن گفتن را از دست داده اند گفتار درمانی ضروری است. گفتار درمان گر نیز می تواند به افرادی که درخوردن  غذا مشکل دارند کمک کند.

توان بخشی سکته مغزی: توان بخشی بدنی

ناتوان شدن عضلات و از میان رفتن تعادل بدن از جمله رایج ترین عوارض سکته مغزی است. چنین عوارضی می توانند توانایی راه رفتن را از بیماران بگیرند و در فعالیت های روزانه شان خلل ایجاد کنند. توان بخشی فیزیکی روش موثری است برای به دست آوردن تعادل و هماهنگی عضلات بدنمی تواند علایم و نشانه های افسردگی را در بازماندگان سکته مغزی شناسایی و درمان و توانایی نوشتن، استفاده از قاشق و چنگال و …

توان بخشی سکته مغزی: روان درمانی

بهتر است بدانید که بازماندگان سکته مغزی از احساساتی مثل ترس، خشم، اضطراب و اندوه رنج می برند. روان شناس یا متخصص مشاور می تواند از استراتژی های گوناگون برای مقابله با این احساسات استفاده کند. متخصص مشاور همچنین می تواند علایم و نشانه های افسردگی را در بازماندگان سکته مغزی شناسایی و درمان کنند.

پیشگیری کردن از بروز سکته مغزی: سبک زندگی

به یاد داشته باشید که افرادی که بازمانده سکته مغزی هستند برای پیشگیری کردن از بروز دوباره سکته مغزی باید موارد زیر را رعایت کنند:

– پرهیز از مصرف دخانیات

– ورزش کردن و کنترل وزن فرد

– دوری کردن از الکل و نمک

– مصرف مواد غذایی سالم مثل  ماهی، سبزیجات و غلات


 سکته مغزی

reference : http://www.bisms.ir/a-stroke

  • علی صفری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی